Jeste li se ikada zapitali zašto se kroz cijeli Vaš život nesvjesno provlači određena ‘tema’? Npr. zašto su vam najvažniji međuljudski odnosi, zašto imate neutaživu glad za novim informacijama i iskustvima ili zašto pristupate situacijama s mnogo humorna, ponekad i neprikladnog?
Ove životne teme švicarski psihijatar i psihoanalitičar Carl Gustav Jung nazvao je arhetipovima.
Jung je uveo koncept arhetipova kao dio teorije o kolektivnom nesvjesnom. To je vrsta nesvjesnog sadržaja koja je zajednička čovječanstvu u cjelini. Jungovi arhetipovi su univerzalni simboli i teme koje se nalaze u ljudskoj psihi, a utječu na naše misli, ponašanja i interakcije s drugima.
Postoji ukupno 12 arhetipa, među kojima su Čarobnjak, Ljubavnik, Istraživač i Šaljivdžija.
Važnost arhetipova u coachingu jest to što služe kao okvir za razumijevanje individualnih ponašanja, motivacija i izazova klijenata. Prepoznavajući svoje arhetipove, klijenti dobivaju uvid u svoje obrasce razmišljanja i djelovanja, što dovodi do dublje svijesti o sebi i do rasta.
Također, arhetipovi mogu pomoći klijentima da prepoznaju i suoče se s ograničavajućim uvjerenjima koja ih koče.
Konačno, korištenje arhetipova pomaže u razjašnjavanju ciljeva klijenata tako što ih povezuje s njihovim temeljnim vrijednostima i ambicijama, što povećava motivaciju za ostvarenje ciljeva.
Ove životne teme švicarski psihijatar i psihoanalitičar Carl Gustav Jung nazvao je arhetipovima.
Jung je uveo koncept arhetipova kao dio teorije o kolektivnom nesvjesnom. To je vrsta nesvjesnog sadržaja koja je zajednička čovječanstvu u cjelini. Jungovi arhetipovi su univerzalni simboli i teme koje se nalaze u ljudskoj psihi, a utječu na naše misli, ponašanja i interakcije s drugima.
Postoji ukupno 12 arhetipa, među kojima su Čarobnjak, Ljubavnik, Istraživač i Šaljivdžija.
Važnost arhetipova u coachingu jest to što služe kao okvir za razumijevanje individualnih ponašanja, motivacija i izazova klijenata. Prepoznavajući svoje arhetipove, klijenti dobivaju uvid u svoje obrasce razmišljanja i djelovanja, što dovodi do dublje svijesti o sebi i do rasta.
Također, arhetipovi mogu pomoći klijentima da prepoznaju i suoče se s ograničavajućim uvjerenjima koja ih koče.
Konačno, korištenje arhetipova pomaže u razjašnjavanju ciljeva klijenata tako što ih povezuje s njihovim temeljnim vrijednostima i ambicijama, što povećava motivaciju za ostvarenje ciljeva.