LYRA BLOG
TEORIJE I METODE COACHINGA S LEOM

ARHETIPOVI

Jeste li se ikada zapitali zašto se kroz cijeli Vaš život nesvjesno provlači određena ‘tema’? Npr. zašto su vam najvažniji međuljudski odnosi, zašto imate neutaživu glad za novim informacijama i iskustvima ili zašto pristupate situacijama s mnogo humorna, ponekad i neprikladnog?

Ove životne teme švicarski psihijatar i psihoanalitičar Carl Gustav Jung nazvao je arhetipovima.

Jung je uveo koncept arhetipova kao dio teorije o kolektivnom nesvjesnom. To je vrsta nesvjesnog sadržaja koja je zajednička čovječanstvu u cjelini. Jungovi arhetipovi su univerzalni simboli i teme koje se nalaze u ljudskoj psihi, a utječu na naše misli, ponašanja i interakcije s drugima.

Postoji ukupno 12 arhetipa, među kojima su Čarobnjak, Ljubavnik, Istraživač i Šaljivdžija.

Važnost arhetipova u coachingu jest to što služe kao okvir za razumijevanje individualnih ponašanja, motivacija i izazova klijenata. Prepoznavajući svoje arhetipove, klijenti dobivaju uvid u svoje obrasce razmišljanja i djelovanja, što dovodi do dublje svijesti o sebi i do rasta.

Također, arhetipovi mogu pomoći klijentima da prepoznaju i suoče se s ograničavajućim uvjerenjima koja ih koče.

Konačno, korištenje arhetipova pomaže u razjašnjavanju ciljeva klijenata tako što ih povezuje s njihovim temeljnim vrijednostima i ambicijama, što povećava motivaciju za ostvarenje ciljeva.